Największe sklepy internetowe

Handel wielkimi krokami wszedł w środowisko internetowe. Wiele małych przedsiębiorstw handlowych nie nadążyło za gwałtownymi zmianami i dużej części z nich coraz trudniej powiązać koniec z końcem. Największe sklepy internetowe to te, które najwcześniej zaczęły swoją działalność w Internecie. Najlepiej prosperujące sklepy nie muszą mieć swojej fizycznej siedziby, do której klient mógłby zajść, rozejrzeć się po towarach wystawionych na półkach, wystarczy im jedynie magazyn i obsługa kupujących poprzez Internet.

Największe sklepy internetowe nie muszą działać jedynie w Internecie, ale dotyczy to tylko marek, które przed internetowym boomem cieszyły się ogromną renomą – chodzi m.in. o Empik (szeroko pojęta branża kulturowa), czy Music Center (bodaj największa sieć sklepów muzycznych w Polsce).

13.03.2013. 15:40

Handel elektroniczny

Rozwój technologii, szczególnie elektroniki, ma wpływ na całą dzisiejszą cywilizację. Tak jak każdy aspekt życia w miastach, tak i handel podlega temu procesowi. Wprowadzane są coraz mniejsze ograniczenia w zawieraniu transakcji przy użyciu elektronicznych środków, takich jak telefon, faks, Internet czy telewizja.

Handel elektroniczny prowadzony za pośrednictwem serwisów aukcyjnych to przykład bezpośredniego e-commerce. Do finalizowania transakcji pośrednich wykorzystać można na przykład faks. Klient, który zakupił towar u sprzedawcy, któremu nie może wręczyć gotówki osobiście, przy pomocy faksu może niemal natychmiast przesłać kopię dowodu wpłaty pieniędzy na jego konto. Handel elektroniczny może mieć też formę pośrednią – gdy przez Internet poszukujemy jedynie klienta lub sprzedawcy, zaś transakcję zawieramy osobiście.

15.05.2012. 13:33

Popularność handlu elektronicznego

E-commerce staje się coraz bardziej popularny. Dzieje się tak z różnych powodów. Oczywiście głównym powodem jest wzrastająca liczba użytkowników Internetu. Rośnie liczba jego użytkowników, a co za tym idzie zainteresowanych potencjalną ofertą handlową. Kolejnym powodem jest łatwość i dostępność czynności związanych z kupnem przez Internet. Nie trzeba wychodzić z domu by zaopatrzyć się w interesujące nas dobra. Często towary prezentowane w sieci mają o wiele niższą cenę niż te same, ze sklepów stacjonarnych. Sklep stacjonarny wymaga nakładu większych kosztów: wynajęcia lokalu, kosztów jego eksploatacji, magazynowania towaru, to powoduje wyższą cenę.

Dzięki e-commerce wielu ludzi ma możliwość poprowadzenia własnej firmy, działalność tego typu nie wydaje się bowiem zbyt kłopotliwa. Trzeba jednak pamiętać zanim się ją otworzy o tym, że kluczem do sukcesu będzie z pewnością rozpowszechnienie oferty firmy, zainteresowanie potencjalnych kupców. Tu wielkie znaczenie będzie miało umiejscowienie sklepu wysoko w rankingach wyszukiwarek, ciekawa grafika i interesujące promocje.

06.04.2010. 17:20